VALG 2025: Nå har vi for mye å miste
Høyrepolitikk rammer vanlige folk, samtidig som de rikeste får enda mer. Det kan bety høyere utgifter, mindre trygghet og økte forskjeller.
Akkurat nå er Fremskrittspartiet størst på høyresiden. Det vil gi en langt mer høyreorientert politikk i årene som kommer, om FrP havner i regjering. Politikk som har kommet LO-medlemmer til gode står i fare for å forsvinne, til fordel for skattekutt for de som har mest fra før.
Det er flest vanlige folk her til lands. Folk som har behov for et Norge der fellesskapet står sterkt, og der barnehage, skoler, eldreomsorg og helsehjelp er lett tilgjengelig for alle. Uansett hvem du er, eller hva du tjener.
Vi har et valg å ta, og LO mener det er enkelt: Rødgrønn politikk gir trygghet til både innbyggere og arbeidstakere.
Hva vil skje dersom vi får en borgerlig regjering?
Med et rødgrønt flertall på Stortinget og en Arbeiderparti-ledet regjering vil LO kunne få gjennomslag for saker som:
– Skal vi ha trygghet for jobb, lønn og velferd, må vi stå sammen og velge politikken som setter arbeidsfolk først. Vi vet hvor skillet går: Fra fellesskap og trygghet, til kutt og økte forskjeller, sier LO-leder Kine Asper Vistnes.
Dette kan du gjøre:
|
Landsorganisasjonen i Norge (LO) er Norges største arbeidstakerorganisasjon. Over 1 million medlemmer er organisert i en rekke fagforbund som er tilsluttet LO. Forbundene organiserer arbeidstakere både innen privat og offentlig sektor, og innen alle bransjer og yrker.
